1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Beautique Wageningen en een klant waarop Beautique Wageningen deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Afspraken
De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak telefonisch, per email of per bericht aan Beautique Wageningen melden.
Na het ontvangen van dit bericht zal Beautique Wageningen dit bevestigen. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, is Beautique Wageningen gerechtigd om het gehele afgesproken bedrag aan de klant te berekenen. Indien de klant meer dan een half uur later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Beautique Wageningen de behandeling weigeren en het gehele afgesproken bedrag in rekening brengen. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
3. Betaling
Beautique Wageningen vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
Bij een gemiste afspraak wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. Er zal een factuur verzonden worden die uiterlijk binnen 7 dagen betaald dient te zijn. Wanneer de betalingstermijn overschreden wordt volgen twee herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is zal Beautique Wageningen de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant.
In het geval dat klant al eerder permanente make up heeft laten zetten is zij verplicht Beautique Wageningen vooraf het maken van een afspraak hiervan op de hoogte te stellen, zoals aangegeven in het afspraak maken proces en in de bevestigingsemail. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make up. In het geval dat dit vooraf niet wordt overlegd wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
De klant is verplicht om het volledige bedrag te betalen bij het maken van een afspraak en gaat hiermee akkoord. Wij hanteren een betalingstermijn van 7 dagen na factuurdatum.
4. Persoonsgegevens & privacy
De klant voorziet Beautique Wageningen vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Beautique Wageningen aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Beautique Wageningen neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. Beautique Wageningen behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Beautique Wageningen zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. Het e-mailadres van de klant wordt door Beautique Wageningen gebruikt om een digitale nieuwsbrief naar te sturen, indien de klant deze niet wil ontvangen, kan de klant dit vooraf aangeven of zich afmelden voor de nieuwsbrief.
5. Geheimhouding
Beautique Wageningen is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Beautique Wageningen verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
6. Aansprakelijkheid
Beautique Wageningen is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Beautique Wageningen is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Beautique Wageningen is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk.
7. Beschadiging en diefstal
Beautique Wageningen heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of ander eigendom beschadigt. Beautique Wageningen meldt diefstal altijd bij de politie.
8. Klacht
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden aan Beautique Wageningen. Beautique Wageningen zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. Beautique Wageningen zal de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is zal Beautique Wageningen de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden. Indien Beautique Wageningen en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
9. Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Beautique Wageningen het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
10. Verwachtingen
Beautique Wageningen staat voor natuurlijke verfraaiing van de schoonheid. Op Instagram vindt u talloze voorbeelden van mijn werk. U ziet mijn stijl en wat u van mij kunt verwachten. Kiest u voor een techniek of stijl welke ik niet aanbied dan wordt de behandeling gestaakt en bent u uw aanbetaling kwijt.
a. Intake: ik behandel geen klanten die zwanger zijn en/of diabetes patiënten zonder doktersverklaring. Tijdens het voortekenen wordt de vorm bepaald. Let er op dat dit de uitlijnen zijn en het uiteindelijke resultaat fijner en minder hard zal zijn.
b. Pigmenteren: Nadat u akkoord geeft op de vorm start ik met het pigmenteren. Het uiteindelijke resultaat zal pas 6 weken zichtbaar zijn. De kleur en vorm zijn nog niet in hun eindfase.
c. Nabehandeling. Binnen 8 weken komt u terug voor de nabehandeling. Mocht er meer dan 12 weken tussen zitten omdat ik geen eerdere plek aan kan bieden dan komen er geen extra kosten bij. Kunt u zelf niet binnen 6 tot 12 weken op de nabehandeling komen en komt u na 12 weken, dan valt de behandeling in de jaarlijkse kleurboost met de daarbij geldende prijs. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat er meer tijd in de nabehandeling wordt gestoken dan bij 6/12 weken. Mocht u kleine aanpassingen willen laten uitvoeren dan zal dat moeten op de dag van de nabehandeling. Ik kan tussentijds geen aanpassingen verrichten omdat het resultaat nog in het proces zit. Er wordt dus onder geen enkel bedwing eerder een afspraak ingepland dan na 6 weken.
d. Nazorg. Het is van cruciaal belang dat u zich houdt aan de nazorg. Doet u dit niet dan is het resultaat uw verantwoordelijkheid. Ik kan verandering van pigment door zon/zonnebank en andere invloeden zoals water herkennen.
e. Eindresultaat. Ik streef naar perfectie. Dit doe ik door alles in millimeters af te tekenen. Omdat bijna geen enkel gezicht (lichaam) symmetrisch is en mijn doel is om harmonie te creëren dient u er rekening mee te houden dan er een millimeter afgeweken kan worden om zo harmonie in uw gezicht/lichaam te creëren.
11. Ontevredenheid
Bent u ontevreden over het resultaat dan kunnen we dit bespreken. Mocht u ontevreden zijn over de vorm dan kunnen we bespreken wat de mogelijkheden zijn om dit zoveel mogelijk bij te werken. Omdat ik goedkeuring vragen na het voortekenen bent u akkoord gegaan met de vorm. Is de vorm anders dan hoe er is voorgetekend dan kan dit worden gecorrigeerd. Bent u echter zelf van mening veranderd en wilt u een ander vorm en/of kleur toegepast hebben dan zijn de bijkomende kosten voor deze behandelingen geheel voor uw. In geval van ontevredenheid, verwacht ik dat u dit kenbaar maakt binnen 6 weken na de desbetreffende behandeling. Ik zal altijd vragen de 6 weken hersteltijd in acht te nemen. Daarna heeft u nog 4 weken om mij te contacteren over uw ontevredenheid.
12. Resultaat niet blijvend
Ik pas dezelfde techniek toe bij al mijn klanten. Soms kan het pigment minder goed worden opgenomen in de huid, dit kan verschillende oorzaken hebben waar ik geen invloed op heb. Ik zal ten alle tijde mijn techniek hierop aanpassen om alsnog het gewenste resultaat te behalen. In bijna alle gevallen lukt dat. In enkele zeldzame gevallen lukt het niet en verliest de huid het pigment gedeeltelijk of volledig. Dit is echter heel zeldzaam. Daarom is er de nabehandeling om pigment wederom in de huid te krijgen. Wanneer blijkt dat er nog een behandeling nodig is om elke plekjes op te vullen dan dient er een 2de nabehandeling ingepland te worden. Hier zijn kosten aan verbonden. Reden is dat ik geen invloed heb op hoe de huid pigment opneemt. Nogmaals, wik beheers een techniek waarbij maximale pigmentopname plaatsvindt.
13. Annuleren
Voor bevestiging van de afspraak dient er een aanbetaling gedaan te worden. Het resterende bedrag dient na afloop van de afspraak contant (gepast) of per pin te worden voldaan. Aanbetalingen worden niet teruggestort. Bij het tijdig annuleren (vòòr 24 uur) wordt de aanbetaling verrekend met de vervolgafspraak.
14. Beeldmateriaal
Voor de behandeling wordt gevraagd of de klant toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s. Deze worden gebruikt voor promotiedoeleinden. Indien er geen toestemming wordt gegeven zal ik geen beeldmateriaal gebruiken van de klant.